Máloco je tak jednoduché a tak dobré. Dobré po všech stránkách. Jak chuťově, tak pro náš organizmus.

Pokrm dostal název po Maximilianu Bircherovi, švýcarském lékaři. Toho můžeme směle označit za průkopníka dnes tolik oblíbené raw stravy. Doporučoval totiž konzumaci syrové zeleniny a ovoce, což bylo na konci 19. století, kdy Bircher působil, nevídané. Svým pacientům mimo jiné servíroval i tepelně nezpracované ovesné vločky. A právě vločky a ovoce jsou základem tohoto receptu.

Nejdříve si pojďme připomenout, proč zařadit ovesné vločky do našeho jídelníčku:

•  Mají vysoký obsah bílkovin, nenasycených mastných kyselin, vitamínů E, B1, B6, železa a vápníku

•  Obsahují také fosfor, lecitin, draslík a zinek.

•  Jsou lehce stravitelné a snadno rozpustná vláknina v ovesných vločkách napomáhá lepšímu zažívání, reguluje cholesterol a glukózu v krvi.

•  Uvádí se, že pomáhají snižovat krevní tlak, posilují nervovou soustavu a tlumí činnost štítné žlázy.

… zkrátka perfektní zdravá potravina

 

Recept na Birecher muesli, ať nám to zdraví leze ušima.

 

Tento pokrm má nespočet obměn. Kombinujte, dolaďujte … tak například:

•  část vloček nahraďte sekanými ořechy

•  vločky namelte najemno

•  místo mléka použijte jogurt a přidejte čerstvou ovocnou šťávu

 

… prostě žádná nuda, tak si nechte chutnat!

 

Bircher muesli promícháno nazdobeno